Wednesday, November 14, 2007

........

...........

3 comments:

Anonymous said...

alahai...
selalu lah.. dari dua kampus yang penah aku masuk dulu... kebanyakan yang gila sangat nak jadik koman-dei neh.. jenih yang gila nak mengorat budak baru je... pas tu.. jenih yang gila kuasa lah..

ada lah sorang dua yang betul minat... yang lain.. perangai sebaya je...

Anonymous said...

Ckp Penulis
kepala hotaknya yang baghal lagi bahlul
Komander Kesatria yang Baghal Lagi Hina
seseorang itu hina
tahap klimaks kehinaan
tahap teratas hinanya seseorang
mempermainkan hukum Tuhan mengikut kepala hotaknya yang baghal lagi bahlul
jawapan si komander yang baghal lagi hina pada tahap teratas itu
jawapan si komander yang baghal lagi hina pada tahap teratas itu
Ya, Tuhan, betapa kejinya sang Komander
haiwan seperti babi pun tidak pernah mempermainkan hukum Tuhan sewenangnya
Sudahlah bahlul…
layaknya seorang komander (yang bodoh)
layaknya seorang komander (yang bodoh), punya kuasa meminda ketetapan Tuhan?
Kalau semuanya boleh selesai dengan niat sahaja. Tak perlu solat, sekadar berniat saja sudah cukup. Nak makan babi pun boleh, asalkan niatnya makan unta. Nak berzina pun boleh juga, asalkan niatnya sekadar untuk riadah di atas katil.
jawapan dari mulut busuk sang komander keji itu
(komander-komander yang hina itu)
melaungkan kata-kata kesat kepada kami di padang kawad
Komander yang hina sudah gagap
kalau depa tak bodoh, depa tak jadi komander.
Kalau depa tak bangang, tak lojik depa apply jadi komander kesatria.
Perkhemahan yang lebih mengagungkan akal fikiran yang baghal
--------------------------------------------------
Ckp kmdr tersedut
“Oh, ya.. Kalau mahu bermusafir pada hari Jumaat, syaratnya perlu bertolak sebelum subuh, bukan?”
“Tapi dalam kes kita ni, yang paling penting niat bukan? Walaupun kita bertolak selepas subuh, kamu niat sajalah bermusafir. Jadi kita boleh jamak, dan tak perlu solat Jumaat.”
“Erm, tengoklah macam mana nanti. Kita orang akan usahakan...”


Saya belajar agama tidaklah tinggi..dari tabika hingga darjar 3 di Sek.diR.Kltn. Lepas tu.,ke sekolah biasa. Tgktn 1-5 di Tarbiah Insaniah,UE..

Boleh kira guna jari dosa yg ada. Salah dgn org kita tidak tahu. Tambah lg dgn org yg membaca. Campur heboh mereka pd sahabat lain. Kemudian mereka ini memberitakan seperti anda buat bagi setiap seorang.Hati org siapa yg tahu..

Saya walaupun berpangkat 'blizt'(sila rujuk kamus), tidak berani mengaibkan org dlm Internet(blog). Seperti yg saya ckp td, yg saya maksudkan dr sekecil/setitik hujung jarum peniti dosa akan tersebar seluas lautan jika tidak bertempat melunaskan luahan rasa.

Malulah kita jika terpaksa memikul beban dosa ini jika nampak dek org lain. Alhamdulillah, Allah mengaburi semua itu dari pndangan manusia. Namun ini yg menjadi seseorang itu leka., mengejar kelazatan dunia. Buat apa jika mengejar seguni pahala tetapi membuat berlori-lori dosa tanpa sedar. Bukanlah mengajar, tapi sekadar menegur..Belajar agama dahulu bukannya disuruh mencaci(kata2), membuli(perbuatan), atau menunjuk(panca indera)..

Dari sudut cerita anda,saya percaya anda seorang Islam dan menuntut dlm bidang Perguaman yg bakal menjadi bakal peguam pd suatu hari nanti. Tp percayakah anda yg diri anda dpt menghindari pancaroba didlmnya. Penuh liku-liku dan pelbagai macam org dan ragam. Sekadar menjadi seorang peguam tidak cukup dgn hanya 'peguam' tetapi perlu menjadi isi hati kepada org lain. Bukanlah mencaci tapi realiti bidang guaman yg perlu ketabahan dan kelengkapan dari segala aspek bg seorang individu peguam yg Islam.

Saya mohon kemaafan jika ada salah dan silap, terlanjur kata hingga terasa di hati. Salam kemaafan buat semua pembaca dan penulis..

Anonymous said...

andai btol ka kmdr tu mcm tue xperlu lah pertikaikan lg tp kt kne ingat mgkin itu kmdr dr kmpus lain dan jgn la mengaib kn kmdr dr kampus lain gak...korg po da memalukan kmdr2 dr kampus lain & semestinyer kmdr kampus sy xmcm tue dan bkn nk berlagak, tp sy pon kmdr gak, sgt jelas yg kmdr2 sy sgt pentingkn solat, biar pon cmping o ader xtvt lain, ktorg mmg pentingkan solat. itu yg penting, para kmdr pon ditegaskan utk solat asar dulu b4 turun ko. so korg sblm ckp tue, korg kne la pkir sensitiviti org lain, ini pon da dikira penganiyaan terhadap kmdr kesatria yg lain. pape pon terpulang pd indvdu itu tersendiri utk melafazkan kata2 mereka. dan ini adalah salah satu pendapat sy dr kmdr kesatria kampus selatan..